5 Aralık 2016 Pazartesi

2017 Yılına Damgasını Vuracak Dijital Pazarlama Trendleri

Şüphesiz, yeryüzünün ve dijital evrenin rekabet avantajı sağlayacak en değerli varlığı bilgidir. Gelecekte diital pazarlama gezegeninde neler olacağını tahmin etmeye çalışmak, rotamızı belirlemeden önce sıkça başvurduğumuz bir yöntemdir.
Geleceği, spekülasyonun ötesinde tahmin edebilmek ise şimdiye kadar elde ettiğimiz verilerden anlamlı sonuçlar çıkarmaya ve eğilimlerin birer davranış kalıbına dönüşüp dönüşmediğini tespit edebilmemize bağlı.
2016 yılının sonuna yaklaştığımız şu günler belki de önümüzdeki senenin planlarını şimdiden yapmaya başlayıp, markamızın geleceği üzerine düşünmenin tam zamanı.
2017 yılında dijital pazarlama profesyonellerini yeni neler bekliyor? İçerik pazarlamasında ne gibi gelişmeler yaşanacak? Sosyal medya ağlarındaki genel görünüm bugünkünden ne kadar farklı olacak? E-mail pazarlamasının sonu gerçekten gelecek mi?
1) DİJİTAL PAZARLAMA BÜTÇESİNDE İÇERİK PAZARLAMASININ HACMİ ARTACAK
İş yükü, bütçe, yatırım ve planlama açısından içerik pazarlamasının rolünde artış gerçekleşecek. Daha uzun içeriklerin ön plana çıkacağı bir dönem yaşanacak.Şirketler içerik üretimi için dışarıdan profesyonel destek alacak ve vaka incelemesi çalışmalarına ağırlık verecek.
İçeriğin niceliğinden ziyade niteliği ve sıklığı önemsenecek. Markalar kendi hikayelerinikitlelerine anlatabilmek için daha değişik yollara başvuracak.Bilimsel temelli, veri odaklı içeriklerin yaratıcı hikaye anlatıcılığıyla harmanlanıp okuyucuların beğenisine sunulacağı bir zaman olacak.
2) PAZARLAMA OTOMASYONU YAZILIMLARINA OLAN TALEP ARTACAK
Kontrol edilmek zorunda kalınan hesaplar, içerikler ve datalar çoğaldıkça pazarlama otomasyonu yazılımlarına olan talep yükselen bir ivmeyle artacak. Dijital kanallarla entegre CRM yazılımlarının, davranışsal e-mail pazarlaması ve web kişiselleştirme araçlarının kullanımı yaygınlaşacak.
Yüksek otomasyon,profesyonellere zaman kazandıracak ve yapılacak işleri önem sıralamasına göre düzenlemekte hayli yardımcı olacak. Yapılan tüm kampanyaların pazarlama hedefleri doğrultusunda optimize edilmesi kolaylaşacak.Profesyoneller çok daha teknik ve komplike yazılımlar öğrenmek zorunda kalacak.
3) BIG DATA VE GERÇEK ZAMANLI ANALİZ MARKALARIN HAYATINA TAMAMEN GİRECEK
Pazar analizi ve tahminleri için pazarlama profesyonellerinin yararlanacağı veriler çoğalacak. Öngörüsel analitik araçlarının önemi artacak. Müşteri profilleri çıkarmak, talep belirlemek ve eğilimleri kestirmek için daha fazla veriye ihtiyaç duyulacak. Big data araçlarının fonksiyonları artacak.
4) DÖNÜŞÜM OPTİMİZASYONUNA DAHA FAZLA KAYNAK AYRILACAK
Yapılan kampanyalardan azami dönüşümü elde edebilmek için web site kullanım / satın alma deneyimini geliştirecek a/b testlerine daha fazla zaman ve para harcanacak.
5) E-MAIL PAZARLAMASI GÜCÜNDEN HİÇBİR ŞEY KAYBETMEYECEK
Yıllardır süre gelen “e-mail ölüyor” yaygarası karşılık bulmayacak ve e-mail başvurulması gereken bir pazarlama kanalı olmaya devam edecek. E-mail’de pazarlama iletişimi tamamiyle kişiselleşecek. Yüksek ROI getirisiyle vazgeçilmez bir seçenek olmaya devam edecek.
Mobil kullanımının daha da popülerleşmesinden dolayı önemi daha da artacak. Farklılık yaratabilmek için e-maillerde animasyon, interaktif özellikler ve gif kullanımı yaygınlaşacak. E-mail çok kanallı pazarlama iletişimi stratejisinin ayaklarından biri olmaya devam edecek.
6) SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI SOSYAL MÜŞTERİ HİZMETLERİNE EVRİLECEK
Sosyal CRM ve monitöring araçlarının yükselişiyle beraber sosyal medya, müşteri hizmetleri açısından ilk tercih edilen kanal olacak. Sosyal medya ağları şikayet ve kriz yönetimlerinin merkezi olacak. Zaman zaman bu tarz ağlar üzerinde asimetrik olarak yoğun propoganda savaşları ve algı operasyonları yaşanacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder